Isnin, 12 Januari 2009

Sumbangan Diharapkan

Sekarang ni mana-mana kita akan dengar atau lihat, baca atau tonton tentang tabung-tabung untuk mangsa-mangsa perang di Palestin. Ada yang menghulur mock up cek sebesar alam tersenyum puas gambarnya di surat khabar atau televisyen. Memberi tanda bahawa dia sangat pemurah dan bersimpati terhadap apa yang dilalui oleh rakyat Palestin. Kemudian kita mendengar orang ramai mula mengata yang bukan-bukan di atas kemurahan hatinya. Maka bertambah-tambahlah dosa ke atas orang-orang yang dilahirkan sebagai islam kerana kebaikan yang cuba dilakukan olehnya. Disebabkan itu aku syorkan jika kita betul-betul mahu membantu; bantulah hinggakan tangan kiri tak mengetahui tangan kanan menghulur bantuan. Supaya tidak bertambah dosa pada orang yang pasti akan mengata. Jauhkanlah fitnah.

Di bawah ini adalah satu badan yang benar-benar menggunakan wang yang kita berikan untuk tujuan yang murni, silalah menderma atas nama kemanusian dan bukannya kebencian.

MERCY MALAYSIA PALESTINE RELIEF FUND www.mercy.org.my( Please make cheques payable to MERCY MALAYSIA. CIMB account number: 1424-000-6561053. For more information, please contact 03-2273 3999. )

Kepada yang tak ada buku cek, pindahkan saja wang anda ke akuan nombor di atas. Tak payah banyak cakap.

Nota tumit kaki kiri: Jika menderma pastikan tabung yang sepatutnya jangan sampai masuk ke tabung orang yang berkepentingan untuk diri sendiri. Maklumlah kerana terlalu ghairah mahu membantu hinggakan tak tahu ke mana hilangnya sumbangan kita. Mereka di Mercy akan pastikan sumbangan kita sampai ke sana tanpa dipolitikan. Terima Kasih.

4 ulasan:

Ajami Hashim berkata...

Salaam bro,

kannnn! hahaha!

fyi, bank lain utk MERCY:

bayar ke: MERCY HUMANITARIAN FUND
no.akaun MAYBANK: 5621 7950 4126

Aloy Paradoks berkata...

insyaallah,,,,,

ermmm..kalau gua nak bagi no akuan gak boleh tak?

ceri masam berkata...

betul kata abang!

saya dah kena dah

Syahiri Al-Azmi berkata...

memang banyak badan yang suka makan duit ni bro !!!
pe jadi bro dengan filem yang brader berlakon yang tersimpan kat stor astro tu?..