Rabu, 6 April 2011

menunggu esok.

99 - 00, aku berdiri di hadapan 7/11. Perut pedih menahan lapar tapi bukan itu yang bermain dalam fikiran. Aku lebih fikirkan tentang besok dan besok, duit dalam kocek hanya tinggal beberapa ringgit yang tak akan cukup untuk perbelanjaan untuk walau sehari. Aku berdiri di hadapan 7/11, nafas aku kencang ketika otak mula meracun naluri kebinatangan aku. Merancang untuk jadi perompak. Menjarah kutipan hari itu sudah cukup untuk aku bertahan beberapa esok yang mendatang. Aku memandang dari cermin luar permis itu, beberapa helai not 10 ringgit bertukar tangan dari pelanggan dengan pekerja. Aku pejamkan mata, tarik nafas dan aku lepaskan dengan satu tekad, esok sajalah. Dan, aku melangkah tinggalkan 7/11. Hingga kini esok itu belum lagi muncul untuk aku kembali ke sana.

Tiada ulasan: